Sandisk Sansa Clip+ 8 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sandisk Sansa Clip+ 8 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

PeterRut 20-08-2014
Geschreven voor: Sandisk Sansa Clip+ 8 GB

Al jaren in bezit van een Sansa Clip+. Perfect geluid. Wel gebruik ik een andere hoofdtelefoon, de originele is niet echt goed. Bediening intuïtief. Handleiding eigenlijk niet nodig.
Met een MicroSD kaartje kun je wel heel veel nummers erop kwijt.
Accu houdt het voor mij lang genoeg vol (enkele uren). Shuffle functie werkt goed.
Als je apparaat NIET instelt op regio Europa kan het geluid hard genoeg.

Wel ontdekt dat er een bug in de software zit. Als je de hardware-toetsten blokkeert (home-knop tijdje ingedrukt houden) EN de schermduur op 10 seconden hebt ingesteld houdt hij na een paar seconden op met afspelen loopt de speler vast.
OPLOSSING: stel de schermduur op 15 seconden en alles werkt zoals het hoort.

Heb overigens zojuist een 2e exemplaar gekocht voor een huisgenoot. Tevreden dus met deze speler.

PeterRut 09-12-2014

UPDATE
Heb aan deze speler een in-ear koptelefoon van Shure aangesloten. Duidelijke betere kwaliteit. Vervolgens de MP3 vervangen door FLAC: ongelofelijk wat een verschil.
Echt een aanrader!

Dobbertje61 17-12-2013
Geschreven voor: Sandisk Sansa Clip+ 8 GB

Wat een gaaf ding! Na wat geworstel toch Rockbox geinstalleerd en de mogelijkheden zijn nu echt eindeloos...Dynamisch en hard genoeg. Ik ben echter wel gezegend met een goede koptelefoon: Alessandro MS-1...Een zeer geslaagde combinatie.

Wenda1 23-11-2013
Geschreven voor: Sandisk Sansa Clip+ 8 GB

Wat een slecht apparaatje. Geprobeerd om een playlist te maken volgens de gebruiksaanwijzing die ik op internet moest downloaden. Moest synchroniseren met WMP, duurde de hele nacht. Volgende dag, ja playlist staan erop maar je kan ze met geen mogelijkheid meer van het apparaat afhalen. Ja, door nummer voor nummer te verwijderen, ruim 1100 nummers, zie je t gebeuren?
Via de computer in de map Music staat geen enkel bestand maar toch zegt hij 'apparaat vol'. Heb alles geprobeerd om de bestanden eraf te krijgen maar niks werkt.
Resetten lukt ook niet, heb de aan/uit knop ruim 30 seconden ingedrukt gehouden maar er gebeurd niks.
Kortom, niks van dit apparaat werkt zoals het moet. Terug naar de winkel ermee, nooit meer Sandisk voor mij.

arnoudz 24-11-2013

Je moet de firmware van Rockbox (zie rockbox.org) erop zetten. Dat verandert de sandisk in een heerlijke mp3 player. Zeker ook betere playlist beheer

Wenda1 25-12-2013

Na het installeren van Rockbox op aanraden van arnoudz kan ik toch aan de slag met me MP3 speler en werkt hij goed. Het installeren van Rockbox lukte me helaas niet zelf en moest ik de hulp vragen van iemand met meer verstand van software. Had waarschijnlijk met mijn versie van Windows te maken, het werkt met Windows Vista ook niet goed. Maar uiteindelijk wel gelukt dus maar vraag mij niet hoe :P.
Nu veel plezier van mijn apparaatje maar ik blijf hem gebruiksonvriendelijk vinden aangezien je zo omslachtig te werk moet gaan om er mee te kunnen werken.

ofbro 12-12-2013

Een vraag voor arnoudz:
je maakte me enthousiast voor Rockbox en ik heb dus wat zaken hiervan gedownload en gelezen.
Probleem in WINDOWS 7 is dat de speler als draagbaar apparaat wordt herkend dus zonder schijfstationletter. Dat laatste heb ik nodig bij de installatie. Hoe kan ik mijn Sanza als USB-apparaat herkend laten worden ? Op fora heb ik dit niet kunnen ontdekken.

Bedankt voor je reactie alvast.

Kashmir 53 04-11-2013
Geschreven voor: Sandisk Sansa Clip+ 8 GB

Een microSDHC geheugen kaart toe gevoegd aan de Sansa Clip Plus als extra geheugen, hoe wel de speler microSDHC kaarten tot en met 32GB ondersteunt is de aanbeveling van Sandisk voor MP3 en WMA bestanden een aanbevolen maximum van een16GB microSDHC kaart
(Bron: Sandisk)

Kashmir 53 03-11-2013
Geschreven voor: Sandisk Sansa Clip+ 8 GB

k heb de Sansa Clip Plus nu een week in mijn bezit, eerst goed opgeladen, de laatste firmware er op gezet (V01.01.18 P), de USB Mode op MSC gezet zodat de speler door mijn Macbook als externe schijf herkent wordt zodat ik gewoon vanuit mijn muziek bibliotheek de bestanden naar de muziek map van de speler kan slepen en neerzetten. Dus gewoon de gehele map en sub mappen (Artiest > Album > Muziekbestanden) naar de muziek map van de speler slepen, eenvoudiger kan het niet.
Het enige nadeel is dat niet alle nummers op het zelfde volume wordt weergegeven zodat ik elke keer het volume moet bij stellen, ik denk dat dit ligt hoe de CD is opgenomen.

TjirkEde 21-06-2013
Geschreven voor: Sandisk Sansa Clip+ 8 GB

Sinds een week heb ik de Sandisk Sansa clip plus in bezit. Een klein apparaat, maar laat je je daarmee niet op het verkeerde been zetten, want het bevat alles wat je maar te wensen hebt voor optimaal geluid. Vooral de equalizer is uitmuntend. Wel valt me op dat de batterij nogal snel leeg raakt. Mogelijk heeft dat te maken met het opladen via de computer, of dat de eerste keren geheel leeg en dan weer geheel opgeladen moet worden.

jk2 14-01-2013
Geschreven voor: Sandisk Sansa Clip+ 8 GB

De Sandisk CLIP+ FM 8 GB heb ik voor iets meer dan een jaar gehad en ik ben er erg ontevreden over. Vanaf het begin vertoonde hij kuren, waarbij ik hem moest resetten en/of aan de computer aan moest sluiten om hem weer aan de gang te krijgen. Na een tijdje deed hij het helemaal niet meer. Na terugzending naar Sandisk Tsjechië, waarbij ik de verzendkosten zelf moest betalen, heb ik een nieuw exemplaar gekregen dat ik ook regelmatig moest resetten en op de computer aansluiten om hem weer aan de praat te krijgen. Niet lang nadat de 1-jarige garantieperiode verstreken was, is ook dit exemplaar onbruikbaar geworden.
Deze mp3 speler wordt vaak aangeprezen voor het afspelen van luisterboeken in mp3 formaat. Je kunt hem daar inderdaad voor gebruiken, maar bijzonder handig is hij daar niet voor. Het voordeel is dat hij in elk bestand de positie bijhoud waar je gebleven bent. Nadat je nieuwe bestanden op de mp3 speler gezet heeft, houdt hij echter niet bij in welk bestand je gebleven bent. Sommige luisterboeken bestaan uit honderden mp3 bestanden, zodat de enige mogelijkheid is het bestand dat je afluistert te noteren en alle afgedraaide bestanden te verwijderen.
Die clip is ook niet handig, omdat hij regelmatig los komt met de kans dat mp3-speler plus koptelefoon kabel tussen de spaken van mijn voorwiel komen.

jk2 18-01-2013

Er bleek toch nog twee jaar garantie op te zitten, dus heb ik hem ook maar naar Tsjechië gesteurd. Er is nu een los contact in de aansluiting op de koptelefoon, zodat het geluid regelmatig uitvalt.
Dit model heeft nog als bijkomend nadeel dat als je terugspoelt je eindigt bij het begin van het huidige bestand ook als er eerdere bestanden zijn, zodat je niet gemakkelijk vanuit het eind van een bestand terug kan spoelen. Om aan het eind van een bestand te komen moet je helemaal vanaf het begin doorspoelen.

Robke81 13-08-2012
Geschreven voor: Sandisk Sansa Clip+ 8 GB

Erg tevereden met deze speler. Ik gebruik hem met name bij het fitnessen en daar is hij perfect voor. Geluid en volume zijn prima voor een speler van deze prijsklasse. Clipje en formaat zijn erg handig bij het sporten. De speler voelt ook erg degelijk aan, maar ik heb hem pas een paar weken dus verder kan ik nog niets over de degelijkheid zeggen.

NoortjeP 24-06-2012
Geschreven voor: Sandisk Sansa Clip+ 8 GB

De positionering van de ingang voor de hoofdtelefoon is niet alleen heel onhandig, het stekkertje past er ook nog eens niet goed in, waardoor hij er snel uit glijdt en je niks meer hoort, of alleen nog maar mono.
Heb het 2 dagen geprobeerd en hem toen retour gestuurd.
Wel fijn was dat hij een uitbreidbaar geheugen heeft, en het geluid, als je het hoort, is zeker prima. Maar ik zoek weer verder.

marcellow 10-09-2012

Als je de stekker net iets verder had "doorgeduwd" had je kunnen merken dat de hoofdtelefoon juist lekker strak in de aansluiting zat. Juist ideaal, want op deze manier valt de hoofdtelefoon er niet zomaar uit...

jcdelange 06-05-2012
Geschreven voor: Sandisk Sansa Clip+ 8 GB

Trefwoorden: geen poespas van film/foto, mp3/wav/flac, compact, eenvoudige bediening, degelijk, eenvoudig overschrijven van pc naar mp3 speler, geluid qua beleving en niveau instelbaar; en uiteraard een goed geluid!!
Zie hier alles wat idd van toepassing is op de Sandisk Sansa Clip+. En dan ook nog een uitbreidbaar geheugen via micro sd.
Zoek je een echt goede mp3 speler? Neem dan deze, ben zelf nog niet eerder zo enthousiast geweest over een geluidsdrager.

Zeertevredenluisteraar 03-05-2012
Geschreven voor: Sandisk Sansa Clip+ 8 GB

Ongelofelijk goede mp3 speler. Als drummer zocht ik een goedkope maar toch goede mp3 speler om met nummers mee te kunnen spelen.
Als je deze Sandisk zo tussen de iPods ziet staan lijkt het op eerste gezicht een cheap-ass dingetje uit China... maar niks leek minder waar.

Ik zocht een compact dingetje, dan zit je direct aan de iPod shuffle te denken. Echter heeft deze geen display en ben ik maar de reviews over deze gaan lezen. Het 'old school' display ziet er mooi uit en is gewoon 'no nonsense' en alles wat je nodig hebt als je gewoon muziek wilt luisteren zonder vele tientallen euro's meer te betalen voor al die album-art crap op je scherm. Daarnaast was hij ook nog eens uit te breiden met een 32 gb kaart. En hij speelt ALLES af en zelfs ook de betere bestanden zoals .flac en ogg. Ik dacht dat alleen de duurste Cowons dat deden, dus dit was helemaal een leuke extra!

Eenmaal uitgepakt aan de PC opgeladen en muziek er op gezet. Standaard firmware even uitgetest, de equalizer (die je ook echt kunt veranderen met de welbekende balkjes, in tegenstelling tot vele iPods, maar naast de custom heeft hij ook gewoon de standaard dingen zoals Rock en Jazz etc.)
De geluidskwaliteit was nu al super, en dat met de bijgeleverde gratis oordopjes! Even een echte koptelefoon aangesloten en toen was het helemaal geweldig.

Toen Rockbox er op gezet, een andere firmware (niet van Sandisk zelf). Was echt kinderspel. De mogelijkheden van deze firmware is echt eindeloos, vooral als het om de geluidsinstellingen gaat. Het wordt nu nóg uitgebreider. Na een avond aan het klooien te zijn geweest met de equalizers en (daarnaast) nog andere uitgebreide instellingen had ik hem zo ongeveer zoals ik het hebben wilde.
En ik kan je wel vertellen, met Rockbox wordt de de maximale geluidskwaliteit van de hardware die in deze MP3 speler zit pas echt bereikt. Voorheen met originele firmware op de Sansa was het al uitmuntend, maar nu echt onbeschrijfbaar goed. Mooie 'cleane' bassen, midden en hoog zeer gedetailleerd. En ook met een goedkope 20 euro koptelefoon kon ik dit resultaat bereiken! Ik kan dus niet wachten om een wat duurdere hoofdtelefoon te kopen en daar de beste resultaten mee te behalen! Immers, als je een budget had aangemeten voor een Ipod Touch ter waarde van 150+, heb ik nu dus geld zat over voor een superdeluxe koptelefoon...

Daarna even de Vic Firth koptelefoon aangesloten, een ding dat je kunt kopen om bij drummen gehoorbescherming te krijgen en tegelijk MP3tjes (of in dit geval .flacs) af te spelen tegelijk. De geluidskwaliteit van deze koptelefoon was nooit zo geweldig, maar met Rockbox heb ik hem prachtig kunnen instellen, zodat hij nu wel de bassen echt kan laten 'voelen' in je oren. Dat is een groot voordeel van deze speler, vanwege Rockbox kun je sommige equalizer instellingen tot het uiterste pushen, in plaats van beperkt te zijn tot 10 standaard instellingen.

Ik heb in mijn leven een paar iPods gehad en vele beluisterd van andere mensen, maar niks kan tippen aan deze speler. Ik kan me niet voorstellen waarom ik altijd m'n standaard iPod goed vond klinken. Ik ga nooit meer terug! En ik was eigenlijk alleen maar op zoek naar een simpele speler om mee te drummen, maar dit ding is zo goed dat het inmiddels vele apparaten heeft vervangen.

Zijn er nog nadelen aan deze speler? Ik heb ze nog niet kunnen ontdekken. Ook het schrijven van de PC naar speler gaat behoorlijk snel, 4gb is zo overgeschreven, bij de meeste goedkope opslag apparaten moet je daar uren op wachten.
Het enige is dat als je de originele hebt de Regio aan het begin op 'other' moet zetten en niet op Europa anders wordt het volume beperkt... heb je dit niet gedaan dan kun je de mp3 speler resetten en weer opnieuw instellen. en met mp3tjes van 320 kbs bitrate stottert hij een beetje om deze te laden tijdens bijvoorbeeld shuffle (dit is alleen met de originele firmware). Maar met Rockbox is dat helemaal voorbij en loopt alles op rolletjes. Ook zit er geen netstekker bij om hem op te laden, maar die adapters van stopcontact-USB zijn tegenwoordig ook voor een appel en een ei te koop.

Als u op zoek bent naar een goede, kleine 'no bullshit' mp3 speler of eigenlijk de mp3 speler met de beste geluidskwaliteit op de markt die u voor een redelijke prijs kan aanschaffen (of eigenlijk de goedkoopste prijs op de markt :P ), met een lange accuduur en tal van instelmogelijkheden, koop deze! One Sansa to rule them all!

tip: op eBay te koop voor slechts 36 euro incl. 8 gb kaartje. Zelf geen ervaring mee, gaat om 'refurbished' mp3 spelers die dus gerepareerd zijn door de fabrikant, en heb gelezen dat ze wel goed waren. Maar heb het zelf toch maar niet gedaan.

beetje jammer van diegene hier die een 6 heeft gegeven vanwege een instelling dat hij dus verkeerd heeft ingesteld... dat haalt het gemiddelde ten onrechte wel erg naar beneden.

rensrens 08-04-2012
Geschreven voor: Sandisk Sansa Clip+ 8 GB

Het volume is echt zacht je hebt een gehoor apparaat nodig weet iemand hie een oplossing voor? ik kan hem niet instellen op americaans

arnoud-jan 10-04-2012

Dit is een bekend probleem.
Ten eerste MOET je een ander koptelefoontje gebruiken, dan de meegeleverde.
Verder moet je het volume juist NIET op amerikaans zetten, maar op Overig.
Als je m al hebt ingesteld kan dit niet meer; je moet m dan resetten; 30 sec de aan/uit knop ingedrukt houden, loslaten, aan/uit knop indrukken, en dan kun je de REGIO kiezen; deze zet je dan op Overig (in elk geval niet Amerikaans of Europees), en dan heb je veel harder geluid!

Succes ermee!

P.S.: wil je echt alles uit je clip+ halen, zet dan de firmware van Rockbox erop; zie www.rockbox.com (is wel voor de meer gevorderde gebruiker!)

Maverick84 16-01-2012
Geschreven voor: Sandisk Sansa Clip+ 8 GB

Ik was op zoek naar een goede MP3-speler zonder poespas en die veel GB, capaciteit had. Via zoeken op internet bij deze clip uitgekomen bij Bol.com. Besteld, en eerlijk gezegd viel hij eerst een beetje tegen. Het geluid uit de oordopjes was erg zacht. Bij na zoeken op internet bleek dit te liggen aan de instelling. De MP3-speler staat standaard op Europees. Wanneer je hem op Amerikaanse instelling zet, nou dan ik je het volume ver boven (voor mij) wenselijk opschroeven.
Het handige is dat je via mediaplayer je muzieklijsten zo kunt overzetten. Windows herkent hem gelijk als ik hem inplug. De micro-sd sleuf is ook heel handig. Was eerst wel even zoeken, maar je kunt wel degelijk muziek via deze kaartjes afspelen. Ze staan dan in het mapje "folders" in je MP3. speler.
Verder eigenlijk zeer betrouwbaar, die enkele kaar dat tie vast loopt (gebeurt zelden), dan moet je de aan/uit knop en de home-knop beide tegelijk 20. sec inhouden, dan start hij automatisch weer op.

Top product, veel capaciteit, (zelfs nog uit te breiden met micro sd/sdhc) eenvoudig te bedienen, compat, batterij gaat lang mee.

Thunderace 15-01-2012

Geweldig apparaatje.
Klein maar compact. Vele mogelijkheden.

Bij eerste gebruik merkte ik dat het volume niet echt hoog kon. Na wat zoeken op het net, kwam ik tot de volgende conclusie.
De Europese wetgeving heeft sinds kort een wet geschreven dat MP3 spelers niet meer dan een bepaalde niveau mogen komen qua volume. Dit ter bescherming voor bescherming van het gehoor de particuliere gebruikers.
Vandaar dat het niet meer zo hoog mag.
Om dit te omzeilen kun je in je instellingen wel de taal op Nederlands zetten maar regio moet je dan Amerika kiezen. Volume kan harder!!!!

vettejus52 19-11-2011
Geschreven voor: Sandisk Sansa Clip+ 8 GB

Lekker klein en goed geluid (niet met meegeleverde oortjes, vervangen door sennheisers van 25 euro). Af en toe loopt hij vast, maar is makkelijk te resetten.
Na 7 maanden werkt de aan/uit knop niet meer.Niets raars mee gedaan, ook niet gevallen op deze knop. Dus "gewoon" slijtage! Wordt wel dagelijks gebruikt.Er is dan ook geen verf meer te zien op de bedieningsknoppen, maar ook zonder deze tekens is de speler blindelings te bedienen. Zonder enig gezeur vervangen door nieuwe (prima service van dynabyte)

robert rotterdam 12-11-2011
Geschreven voor: Sandisk Sansa Clip+ 8 GB

Nog geen 24u in bezit, dus het is nog wat kort dag. Maar het spelertje doet het prima.

Ik heb even geluisterd met de originale firmware, en dat klonk goed. Toch maar gelijk ge-rockbox-ed. Ik ben niet zo audifiel dat ik zelf ben gaan vergelijk tussen de originele firmware en rockbox, maar met rockbox doet hij het in ieder geval erg goed. Veel instelmogelijkheden, bijvoorbeeld verschillende schermlayout's.

1 voordeel van rockbox sprak me gelijk aan: met de originele firmware wordt de database bij aanzetten iedere keer opnieuw opgebouwd. Ik heb een 32gb kaartje erin, dus dat duurt wel even. Met met rockbox is dat geen automatisme meer. Als je wilt updaten, dan kan dat, maar als je dat niet wilt, dan niet. Aangezien ik het ook prima vind om via de folders te navigeren, hoeft zo'n database niet voor mij.

Ander mooi feature van rockbox: naast een equalizer ook een bass en treble schuifje: erg handig.

Net ook even vergeleken met mijn telefoon: een flac file, op mijn htc wildfire met power amp: ik hoor geen verschil. Nog niet vergeleken met een cd-speler.

Ik ben nog wel benieuwd naar hoelang i speelt met 1 batterij, daar heb ik wat verschillende verhalen over gelezen, verschillend van 5 tot 15 uur.

Fisherking 18-11-2011

Hoi Robert. Je hebt het in je review steeds over Rockbox. Wat is dat? Gebruik je dat op de speler?

carel 63 20-10-2011
Geschreven voor: Sandisk Sansa Clip+ 8 GB

Prima apparaatje, doet gewoon wat hij moet doen.
Makkelijk in gebruik, alles wijst vanzelf.
Makkelijk muziek slepen naar mapjes en geen gedoe met verplichte software
instaleren(zoals Itunes) en het clipje is ook fijn.
Goed geluid!

Enige minpuntje is het apparaatje uit de verpakking halen, hij zit zo goed geseald dus daar ben je wel even mee bezig, (is een niet belangrijk minpuntje)
Ben er erg blij mee.

Carel1963 29-02-2012

ja toch nog een minpuntje
ik, als zware gebruiker tot in bed toe, slapen op met muziek, noet ik steeds de slaapstand opnieuw instellen, als je dat vergeet loopt hij de hele nacht door en is hij de volgende ochtend bijna leeg, dus steeds aan denken

Gertjan1404 19-09-2011
Geschreven voor: Sandisk Sansa Clip+ 8 GB

Ik heb deze speler anderhalf jaar geleden gekocht. Ik gebruik MP3 spelers tijdens het sporten en reizen(zo'n 7 uur per week), dus ze krijgen schokken, hoge temperaturen en zweet te verduren. De geluidskwaliteit is heel goed, al zou het minimale volume iets zachter mogen (Creative in-ear oordojpes zijn heel gevoelig).
Het kopieren van muziek duurt een eeuwigheid, ik heb geen idee waarom dat uren moet duren, daarom doe ik dat s'nachts.
Helaas lijkt de speler steeds vaker van slag te raken, opstarten gaat soms niet meer, als de speler al opstart blijft hij het logo weergeven. Al heel veel geprobeerd, firmware update, fabrieks instellingen terugzetten, resetten en formatteren, meestal hangt het apparaat ook tijdens deze acties. Kortom, ik denk dat het apparaat na 1,5 jaar is afgeschreven en op zoek moet naar een nieuwe.
Over de degelijkheid ben ik minder te spreken

DonQuichot 20-02-2011
Geschreven voor: Sandisk Sansa Clip+ 8 GB

Sinds een paar dagen deze Sansa Clip in bezit.
Ben verdeeld.
Lekker klein met clip, moeiteloos op je revers. Prima.
Lekker klein, ook de knoppen. Ik heb pianovingertjes, maar ik vind het lastige knopjes ! Detail.
Schermpje net iets te klein voor overzicht.
Menu onhandig.
8gb. Aardig, maar met MiniSD ingang. Ik ben nog lang niet klaar met dit speledingetje !
Speelt WAV, FLAC, OGG, MP3 , WMA.
Hier een link voor een gedegen testuitslag http://www.hydrogenaudio.org/forums/index.php?showtopic=36465
Ik heb het uitgeprobeerd, hetzelfde muziekstuk:
WAV (CD format in windows ) =15,3 MB.
FLAC (compressie zonder verlies van data)= 6,74 MB
MP3 sucks 1,49 MB
Ogg Vorbis 1,21 MB. Wordt door velen als beste compressie beschouw maar bijna niet van internet te plukken helaas.
Een fijn spelertje, moet alleen het menu leren bespelen.

Piet12345 14-02-2011
Geschreven voor: Sandisk Sansa Clip+ 8 GB

Je gaat zeker niet de blits maken met deze speler. Hij is erg klein en onopvallend.

Maar de bediening is handig.
Geluidkwaliteit is erg goed.
Je kunt er een micro SD kaartje insteken, dan kan hij tot 24 GB aan muziek bevatten!
Je kunt muziek erop zetten met windows verkenner, maar ook in Linux, dus geen speciale (onhandige) software nodig.
Batterij laden via universele micro usb via lichtnet of je computer. Dus geen speciale dure laders en snoertjes nodig.
Hij speelt vrijwel alle formaten, van mp3 tot flac tot ogg.
Schermpje is erg klein, maar het voldoet eigenlijk prima.
Batterijduur is 5 echte uren.
Ik heb hem nooit hoeven resetten of zo.
En het is ook nog een van de goedkoopste spelers. Daarbij komt dat je ook geen dure assecoires nodig hebt zoals screen protectors (haha), hoesjes, laders, snoertjes en weet ik niet wat.
Je kunt er geen spelletjes mee spelen, of films kijken, echt alleen voor muziek.

Let op, je moet de regio op overig zetten en daarna bij settings volume op max. instellen. Dan kan hij een stuk luider spelen. Voor mij is regio Europa of Usa niet luid genoeg. Als je regio overig instelt, kun je de taal toch op nederlands zetten.

Voor mij de ideale speler.

arnella 03-10-2010

---------Update review, 3-10-2010----------
* Uitstekende MP3-speler (is géén MP4-speler!).
* Klein, maar display voldoende overzichtelijk & helder.
* Clip achterop is fantastisch, sterk, geen rondhopsend apparaat meer in je zak
* De Clip+ heeft een mini-SD(HC) slot, daarmee breidt je dus in 1 keer het geheugen/je muziekcollectie uit, met 2, 4, 8, 16, 32 (etc.) GB
* Bediening is eenvoudig, en intuïtief.
* Heeft een keer mijn wasmachine op 40 graden overleefd (d.w.z. deed eerst niets meer, volgende dag spontane wedergeboorte, doet het nu nog steeds uitstekend!)

2x een LET OP:
1.) muziekvolume wordt bepaald door Europese regelgeving, en staat tegenwoordig standaard erg laan ingesteld. Je kunt dit echter door de landinstelling erg makkelijk aanpassen. Kies je bijvoorbeeld voor Amerika, dan heb je in 1x een veel groter volume. Wellicht dat dit in de nabije toekomst nog veranderd, maar nu kan het nog.
2.) Als je speler niets meer doet, wat sporadisch kan gebeuren, EN DE BATTERIJ is wel gewoon OPGELADEN, houdt dan de aan/uit-knop 30 seconden ingedrukt. Hiermee reset je de speler, en herleeft die in het algemeen spontaan weer (laat na die 30 seconden los, en druk daarna weer 1-2 seconden in, dan herstart ie weer)

----------1e review, 15-11-2009-----------
Prima, en leuk geprijsde mp3-speler.

Rechttoe-rechtaan, d.w.z. niet ontzettend veel mogelijkheden, maar wel heel degelijk, en wat ie moet doen, doet is goed.

Display is aan de kleine kant, maar laat genoeg zien.

Een van de beste features is wel de sterke clip achterop; omdat de mp3-speler heel klein is, 3x5 cm, en erg licht, en de clip over de hele achterkant loopt, is ie ontzettend makkelijk te bevestigen, in het bijzonder op kleding.

Nu ca. 3 maanden in bezit,

Prima prijs-kwaliteit verhouding.

Bijgeleverde oortelefoontje stelt wel teleur, dus je doet er goed aan een betere te gebruiken.

N.B.: Helaas zojuist in wasmachine meegewassen, en dat vinden ze dan net weer niet prettig, maar zo goed bevallen, dat ik nu net een nieuwe heb besteld.

MarleenEliza 07-08-2010
Geschreven voor: Sandisk Sansa Clip+ 8 GB

De geluidskwaliteit van de Sansa Clip + is zeer goed. Het is mooi dat het alle soorten bestanden muziek kan afspelen en hij is makkelijk uit te breiden met SD kaartjes.
Dat is het dan ook, deze mp3 speler is echt alleen maar bedoelt voor het luisteren van muziek. Er zijn geen mogelijkheden om filmpjes of afbeeldingen af te spelen.
De Sansa Clip heeft een klein helder scherm en een besturing die zeer gemakkelijk is.
Wat heel handig is aan de Sansa Clip is zijn formaat. Het is een zeer kleine speler die je(zoals de naam al zegt) makkelijk ergens aan vast kan haken.

Ik ben erg blij met de Sansa Clip en ik raad hem zeker aan voor mensen die gewoon gemakkelijk naar muziek willen luisteren.